Saturday, November 26, 2011

cem mumcu, idefix.com ve yüzünü açmış pucca röportajları

dizüstü edebiyat serisi üzerine düşünmeden duramıyorum. popüler kültüre olan bağımlılığım ile seriden çıkan her kitabı heyecanla satın aldığım, her seferinde "bu kadar saçma şey olmaz" diye sonunda küfrettiğim, bir daha almaya tövbe ettiğim ama dayanamadığım, tekrar aldığım kısır bir döngü benimki. Pucca'nın yeni kitabının çıkacağını duyunca da içimdeki merak kurtları hareketlendi şüphesiz. acaba şimdi ne yazdı? eskisi gibi rahat yazabildi mi, yoksa o da oto-sansür durumuna geçti mi? ben bunları düşünürken @khande kitabı okuyup habertürk blog'ta yazmıştı bile: Pucca'nın jartiyerleri, çorapları ve geri kalan her şey. 




kitabın orijinalliğini yitirişini şöyle özetlemiş @khande: "PuCCa, ikinci kitap için bir çorap firmasıyla anlaşmış, iyi de etmiş. Ancak hikayenin arasına sıkıştırılmış reklam araları okuyucunun iştahını bölmekle kalmamış, “Zorla buraya sokuldum” diye bas bas bağırıyor."


bunu okuduktan sonra hevesim kaçmış olsa da merak kurtlarımı durduramadım. o kitap illa alınıp okunacak. idefix.com'un sanal kitap fuarı'nı fırsat bilip, oradan ucuza almaktı planım. ama kitabı satışta bulamadım. ilk kitap var ama ikinci kitap yok. twitter'dan ısrarla sordum "neden satmıyorsunuz?" diye, onlar da anlattılar. (bana gönderdiklere mesaja istinaden anlatıyorum ben de burada.)
hikaye cem mumcu ile başlıyor. bilenler bilir de bilmeyenler için tekrarlayayım, cem mumcu bu harika edebiyat türünü "icat etmiş" olan kişidir. hatta pink freud ile pucca birbirine girip pucca yayınevinden ayrıldıktan sonra her şey toz pembe diye parti vermişti. (bunu daha önce burada "dizüstü edebiyat: postmodern parody ve pastiche" başlığında yazdım, şimdi hikayeye geri dönelim.)


cem mumcu bir kitap yazıyor, "kendine bakma kitabı", olaylar da bundan sonra gelişiyor. idefix.com'un sabit fikir isimli bir edebiyat dergisi var. hem internet ortamında yayınlanıyor, hem de idefix.com'dan alışveriş yapanlara ücretsiz gönderiliyor. bu dergide, Hayati Roman "Hiç 'düşüncelerinizin altını kaldırdığınız' oldu mu?" başlıklı, cem mumcu'nun kitabını zekice ti'ye alan bir eleştiri yazıyor. bu yazının ardından da cem mumcu yayınevi olarak idefix.com'la çalışmalarına son veriyor.
bu olayı anlattıktan sonra hemşirem twitter'a şöyle bir şey yazdı (ki ben bu lafın üzerine söz söylemek istemiyorum): "her türlü yoruma açığım diye gezinip iki gıdım eleştiriyi kaldıramayanların memleketi. tabi ki de Papua Yeni Gine'den bahsediyorum."
ben bunları duyunca kitabı almaktan vazgeçtim tabi. hemşirem de "sakın para kazandırma bunlara" diye fetva verdi. merak kurtlarımı "birinden bulur okuruz" diye dizginliyorum şimdilik ama bir kitapçıya gidince işler değişebilir. söz veremiyorum.
bu arada, boy boy çıkan "yüzünü açmış pucca röportajlarında" lütfen birisi sorsun: nasıl oldu da okuyan us yayınevine geri döndün? 



2 comments:

selen said...

kitapciya git oku. yani 2 saat otursan bitirirsin ne kadar surecek allah askina. bunlara para kazandirirsan seni ilk gordugum yerde odunla doverim haberin olsun :)

chiydem said...

çorlu'da iclal aydın'ın bir kitabını migros'ta okuyup bitirmiştim. annemler alışveriş yaparken..
=)